>> Reflexions i experiències que ens donen joc

 

Jo sóc Gandalf

Hi ha un moment en la infància en la qual el gènere no gaudeix de més protagonisme que qualsevol altra característica, com ser miope o ser àgil. Una pot ser Gandalf o la Bruixa bona del sud segons li convingui o se senti capaç. Es pot ser un gos o un cotxe. El joc té això: ens permet el tractament no convencional d’idees i objectes. I ho fa en un entorn segur on és possible esborrar per redibuixar els gèneres,…

+

Actitud lúdica segons el model Child Life

Les estades perllongades en un Hospital són dures per a tots: per als pacients, les seves famílies i per al cos mèdic. Però si el malalt és un nen o una nena, s’afegeix un altre factor molt important, que és la pròpia condició de la infància. Com podem acompanyar als més petits en aquest procés? Podem preservar que el nen pugui ser nen per sobre de pacient? Totes aquestes preguntes i més són les que originen el màster en atenció…

+

Algunes experiències que me’n porto de l’Índia

Ja sóc aquí. El meu cos ja passeja per Barcelona, el meu cap es concentra en atendre els meus compromisos, però la meva ànima encara està de camí. Molt abans d’obrir els ulls, el primer que sento pel matí són olors diferents que no puc identificar, escolto claxons que no paren de sonar i els meus ulls s’inunden de colors. I al obrir els ulls em trobo que no sóc al meu llit, sinó a milers de kilòmetres de distància: passejo encara…

+

Curs: Gamificació, estratègies de joc aplicades als teus projectes culturals

Des de Marinva certifiquem el curs Gamificació: Estratègies de joc aplicades als teus projectes culturals que impartirà el nostre col·laborador en gamificació Jose Abellán. Parlem amb ell sobre el curs, sobre gamificació i sobre en què consisteix la gamificació aplicada a projectes culturals. Però abans us anem a explicar una mica més sobre Jose Abellán. L’autor d’aquest curs, Jose Abellán, treballa vertebrant la visió i conceptualització en diferents projectes amb el desenvolupament de l’Art (Disseny del Joc, Guió, Disseny Gràfic).…

+

Pokémon GO a les aules, i amb el professorat?

Ja hem començat el setembre. I he de reconèixer que me’n alegro especialment aquest any: amb la canalla a les aules, m’avançaré en un “plis” als entrenadors de Pokémon que tinc al meu voltant. Bé, us he de confessar que a una part de mi ja li agradaria que això no passés: m’encantaria que l’escola, atenta a aquest fenòmen, (i a tot el que interessa als infants i adolescents) l’aprofités per l’aprenentatge de continguts educatius, el treball en competències i la posta en marxa de…

+

Xarxa de mentores

Si tanquem els ulls i pensem en la nostra etapa educativa de seguida podem reconèixer aquella persona que ens va inspirar de manera especial. Aquella persona que va tenir un paper clau en la nostra educació i sobretot en el nostre futur. El projecte pilot de Xarxa de Mentores de Fundación Everis, ha servit per això mateix: connectar a noies d’entre 15 i 18 anys d’alt potencial amb una xarxa de dones referents en el nostre país en diferents camps,…

+

Jugar a la feina?

Ni parlar-ne! El joc és una mica com un xarampió: quan abans se’ns passi millor. A la infància i gràcies. No volem pas adults motivats, amb espais segurs per compartir, que es puguin dir les coses amb assertivitat. Tampoc volem adults creatius, innovadors, capaços de fer connexions neuronals extraordinàries. Què ens hem begut l’enteniment? Jugar a la feina? I aconseguir mantenir l’esforç amb alegria durant més estona? No ens interessa que les persones pensin, aprenguin, se sentin plenes en les…

+

Jugar és un dret, celebrem el Dia del Joc!

La vida dels infants no es pot concebre sense joc. I en l’article 31 de la Convenció sobre els Drets de l’Infant així s’expressa “el dret de l’infant al descans i a l’esplai, al joc i a les activitats recreatives pròpies de la seva edat i a participar lliurement en la vida cultural i en les arts”. Jugar és l’activitat principal de la infància i respon a la necessitat humana de mirar, tocar, tafanejar, somiar… Per als adults, jugar és…

+