>> Reflexions i experiències que ens donen joc

Xarxa de mentores

Si tanquem els ulls i pensem en la nostra etapa educativa de seguida podem reconèixer aquella persona que ens va inspirar de manera especial. Aquella persona que va tenir un paper clau en la nostra educació i sobretot en el nostre futur. El projecte pilot de Xarxa de Mentores de Fundación Everis, ha servit per això mateix: connectar a noies d’entre 15 i 18 anys d’alt potencial amb una xarxa de dones referents en el nostre país en diferents camps,…

+

Jugar a la feina?

Ni parlar-ne! El joc és una mica com un xarampió: quan abans se’ns passi millor. A la infància i gràcies. No volem pas adults motivats, amb espais segurs per compartir, que es puguin dir les coses amb assertivitat. Tampoc volem adults creatius, innovadors, capaços de fer connexions neuronals extraordinàries. Què ens hem begut l’enteniment? Jugar a la feina? I aconseguir mantenir l’esforç amb alegria durant més estona? No ens interessa que les persones pensin, aprenguin, se sentin plenes en les…

+

Jugar és un dret, celebrem el Dia del Joc!

La vida dels infants no es pot concebre sense joc. I en l’article 31 de la Convenció sobre els Drets de l’Infant així s’expressa “el dret de l’infant al descans i a l’esplai, al joc i a les activitats recreatives pròpies de la seva edat i a participar lliurement en la vida cultural i en les arts”. Jugar és l’activitat principal de la infància i respon a la necessitat humana de mirar, tocar, tafanejar, somiar… Per als adults, jugar és…

+

Benvingut Mr. Flatt!

Aquests dies hem tingut el plaer de compartir discurs i jocs amb Ross Flatt, de l‘Institut of Play i un dels impulsors del TeacherQuest. I quan dic compartir, vull dir espais físics, en el Consulat d’EUA o en la sessió de Debats d’Educació, i també punts de vista del que és el joc i del seu poder. Sentir com parlava de la necessitat de formació al professorat, de la potència transformadora del joc, de la realitat d’escoles que han abraçat la…

+

Hem d’escollir?

Aquests dies llegia a la xarxa sobre el futur de l’assignatura de Filosofia a Batxillerat. Alguns arguments lamenten que es prioritzi l’educació en els aspectes relacionats amb l’economia per sobre d’altres relacionats amb el pensament, l’art, la cultura. I jo em pregunto… hem d’escollir? Per formar, conformar i fins i tot transformar una ciutadania lliure i compromesa amb el segle XXI,… no ens cal tot això i més? No ens cal fins i tot anar més enllà, amb menys compartiments…

+