Fa uns dies, al suplement de l’Ara Criatures es publicava un interessant reportatge sobre l’aprenentatge adquirit a través dels enigmes plantejats en un Escape Room.
Aquesta mena de jocs es van inventar al Japó cap a l’any 2007 i de seguida van tenir molt d’èxit, especialment a Barcelona que s’ha convertit en una de les ciutats europees amb més propostes.
Quan entrem en un espai, on quedem atrapats i només podem sortir quan hàgim resolt el misteri, o descobert els enigmes que ens mantenen enxampats, tots els nostres sentits i habilitats cognitives es posen en alerta per aconseguir superar el repte i sortir abans que el temps s’esgoti, l’habitació es descomposi i ens enviï a un univers paral·lel. El repte, en forma d’enigmes i temps, i el relat, seran peces clau per mantenir-nos en motivació i alerta constants.
A través de les proves, pistes i senyals que anem trobant i desxifrant, posarem en marxa l’enginy, la creativitat, el nostre pensament deductiu i també crític. I d’una manera especial la capacitat de comunicació, cooperació i la cohesió de grup. Competències i habilitats que fan que el joc es converteixi en un aprenentatge experiencial.
I aquesta és la màgia del joc. Ara imagineu-vos aquesta màgia a l’aula d’una escola…
Us deixo aquí el reportatge i una magnífica Guia sobre #Breakout #EscapeRoom, elaborada de manera cooperativa, iniciativa de www.applejux.org