Aprenentatge lúdic distintiu de les Escoles Miguella

EL REPTE

Introduir l’aprenentatge lúdic com a metodologia transversal i fer-ho amb la participació activa de l’equip de docents ha estat el repte que hem afrontat. Comencem amb l’Etapa d’infantil i allà fem un canvi de 360º que inclou la transformació física de les aules. Després d’un primer curs de formació continuada, comencem a introduir les innovacions de manera sistemàtica i continuem acompanyant a l’equip. Cada any es suma una nova etapa. Després d’Infantil li ha tocat el torn a Cicle Inicial i Mitjà de la primària. I actualment iniciem projecte amb el Cicle Superior i Primer cicle de la ESO. Tot un repte: posar el JOC en el cor del procés d’aprenentatge de l’escola.

L’OBJECTIU

  • Aprenentatge de competències
  • Cohesió i coneixement del grup
  • Implementació de noves metodologies

PRODUCTE RESULTANT

  • Formació
  • Aprenentatge lúdic

PUNTS D’EXPERIÈNCIA

  • Ajudar als equips a superar fantasmes, sortint de la seva zona de confort a través del treball en equip
  • Implementar noves metodologies des de la seva concepció a la seva implementació

Pla per a créixer i viure la infància a Barcelona, Focus Infància i Ciutadania 2017-2020

Aprenentatge lúdic com a metodologia transversal, a l’escola Pompeu Fabra

Alineació d’equips per la transformació educativa de les Escoles Salesianes de Catalunya

Certificado LSSI-CE
Subscriu-te al nostre butlletí