M.A.G.I.C, el framework en ludificació

La xarranca és un dels jocs populars preferits de moltes generacions. I les seves caselles funcionen al nostre framework com a guia per avançar en el disseny d’un projecte gamificado en general I especialment en educació. La neurociència ens ho ha deixat clar: sense emoció no hi ha aprenentatge, i nosaltres sabem que el joc dispara l’emoció, així que sumant les coordenades, podem afirmar que el joc és, sens dubte, un potent motor d’aprenentatge.

El framework que proposem seguir està composta per 11 caselles que ens ordenen el camí i ens obliguen a plantejar-nos en cada moment els aspectes clau, que ens han de portar a escollir la millor opció segons l’objectiu plantejat, les persones a les quals ens dirigim i els recursos necessaris i disponibles. Bé és cert, que pot ser que el resultat final no sigui un projecte totalment gamificado, pot ser que tan sols tingui un punt lúdic que ens activi la motivació a través de l’humor, o pot ser que es concreti en un joc de simulació. Això és el que determinarem un cop hàgem activat l‘actitud lúdica, estudiant l’objectiu i els destinataris, els indicadors que prendrem per avaluar el projecte, els recursos que ens faran falta per a aquesta aventura, i en definitiva, sobre quina dimensió estratègica i metodològica ho assentarem.

Si us voleu embarcar amb nosaltres en aquesta aventura … llancem la pedra a la primera casella?

Ludificació de l’aprenentatge en l’àmbit de la salut

Ludificació a l’escola

Aprendre a conduir amb una experiència lúdica